Registrere frister, opptakskrav, kursspørsmål

I Etterutdanningskurs samlebilde er det en rekke felter og underfaner som skal fylles med informasjon for å gjøre kurset klart for publisering i EVUweb og opptak av deltagere. 

Frister og andre opptaksinnstillinger

I ruten "Søknad/opptak" fyller du inn en rekke opplysninger som angir innstillingene for hvordan søknader og opptak til kurset skal foregå. Noen felter er obligatoriske, andre er valgfrie. 

Bilde Etterutdanningskurs, rute for Søknad/opptak.

Her fyller du inn verdier i følgende felter: 

  • Kan tilbys: om kurset er klargjort for søking
  • Forbeholdt foretak: J/N for om et kurs skal være forbehold foretak. Dersom det er J i feltet vil kurset kun vises for foretak som er registrert i underfanen Foretak.
  • Krev fødselsnummer: om deltagerne må ha og oppgi fødselsnummer for å kunne søke
  • Periode opptak EVUweb2: periode for når opptaket skal være publisert i EVUweb2. 
  • Opptak EVUweb3: J/N for om kurset skal lyses ut i EVUweb3. Dersom du setter J her blir en rekke av fristfeltene under obligatoriske. 
  • Periode opptak EVUweb3: periode for når opptaket skal være publisert i EVUweb3. Perioden bør vare til en stund etter at deltagerne har fått svar på søknaden sin.
  • Frist søknad: søknadsfristen. Etter denne datoen er det ikke lenger mulig å søke på kurset.
  • Frist ettersending: frist for å laste opp dokumentasjon. Kan tidligst være lik søknadsfrist. 
  • Svarfrist: frist for søker å besvare tilbud om opptak/ventelisteplass.
  • Trekkfrist: frist for søker å trekke søknaden sin. 
  • Feltene automatisk tilbud, jasvar og meld.vurdering: felter for å indikere om deltagere automatisk skal få tilbud om opptak, om svarstatusen deres skal settes til ja og om de skal meldes til eksamen i kurset. 
  • Spørreundersøkelse: brukes i EVUweb2 for å knytte spørreundersøkelser til søknadsskjemaet. 

Antall deltagere

I ruten "Antall deltagere" kan du fylle inn verdier for minimum og maksimum antall deltagere på kurset. Feltene har foreløpig ingen funksjon utover å gi deg informasjon, men etter hvert vil feltene bli brukt til å håndtere automatisk stenging av fulle kurs og for å håndtere ventelister automatisk.

Du kan også angi hvor mange deltagere kurset fikk totalt, og antall kvinner på kurset.

Bilde Etterutdanningskurs, rute for Antall deltagere.

Opptakskrav

Bildet har to felter for å registrere opptakskrav til kurset. Feltet for GSK-krav er et J/N-felt for å indikere om deltagerne må ha generell studiekompetanse eller tilsvarende for å være kvalifisert for opptak til kurset. I tillegg er det et fritekstfelt for å beskrive andre krav deltageren må dette for å kunne få opptak. 

Feltene har ingen funksjonalitet knyttet til seg enda, men på sikt vil informasjonen fra feltene bli brukt for å vise informasjon om opptakskrav i påmeldingsskjemaet i EVUweb3. 

Bilde Etterutdanningskurs, felter for opptakskrav.

Kursspørsmål

I underfanen Spørsmål legger du til kursspørsmålene som skal inngå i påmeldingsskjemaet til dette kurset. Nummereringen på spørsmålene bestemmer i hvilken rekkefølge de vil vises for deltageren i påmeldingsskjemaet. Du må setter J/N for om spørsmålet er obligatorisk eller ikke. Du får også opp informasjon om spørsmålet er et ja/nei-spørsmål eller et spørsmål som skal besvares i fritekst. 

Bilde Etterutdanningskurs, underfane Spørsmål.

Du oppretter spørsmålene i kodebildet Kursspørsmål. I feltet for navn skriver du spørsmålsformuleringen du ønsker at skal vises for deltageren. I feltet Fritekst-svar setter du enten J eller N. Dersom du setter N i feltet, blir spørsmålet stilt med svaralternativene ja og nei. 

Kodebilde Kursspørsmål.

 

Publisert 12. mars 2019 13:54 - Sist endret 28. mars 2022 17:21