02 Registrerings- og fraværsstatistikk

Statistiske oversikter over hvor mange studenter som har registrert seg i et semester, og over hvilke fag og emner disse holder på med, finnes både i modulen Rapportering og i modulen Semesterregistrering.

I rapporteringsmodulen er det DBH-rapportene som gir slike oversikter. Disse finnes både i FS-system og som en egen gruppe i modulen Semesterregistrering. DBH-rapportene er dokumentert i brukerhåndbokens kapittel 20, Rapportering.

I modulen Semesterregistrering finnes 2 statistikkrapporter for registrering og en for fravær.

De to registreringsrapportene presenterer både registrerings- og Vurderingsdata. Rapportene krever ikke at disse henger "konsistent" sammen, hvis en student har vurderingsmeldinger eller -resultater i et semester uten å være registrert, telles vedkommende med, og omvendt.

Rapporten FS380.001 Registreringsstatistikk - stedfordelt viser tall for enkeltemner gruppert på emnenes steder, det vil si institutt, fakultet/avdeling, med samlet sumtall til slutt.


FS380.001 Registreringsstatistikk - stedfordelt

Denne bestilles ved at man oppgir stedkode og år-termin.

Utplukket kan avgrenses til et studienivåintervall og til en studieprogramkategori.

Rapporten skriver ut emnekode og vekttall, antall kandidater oppmeldt, møtt og bestått, beståtte vekttall, undervisningsmeldinger, og antall som rapporteres til DBH (emne-rapportering).

For hvert tall kan antallet kvinner velges inn ved å markere i Vis-feltet for dette. I Vis-feltet kan man også velge om emnenavnet skal vises i rapporten.

Rapporten FS380.002 Registreringsstatistikk - studienivåfordelt presenterer de samme data som rapporten ovenfor, men grupperer tallene etter studienivå i stedet for etter sted.


FS380.002 Registreringsstatistikk - studienivåfordelt

Rapporten bestilles på samme måte som FS380.001, og emneradene og kolonnene med data for disse er de samme. I sumradene summeres tall for de enkelte studienivåene.

Emneord: fs380.001, fs380.002
Publisert 27. feb. 2014 13:15 - Sist endret 29. mars 2022 16:15