Prioriterte ønsker
Dato | Pri | Inst. | Beskrivelse | Referanse |
---|---|---|---|---|
13.12.2016 | A | UiB |
Registrere oppmøte på eksamen Ønsker at eksamensvaktene skal kunne registrere oppmøte digitalt – og fjerne bruken av kandidatlister på papir (særlig virker dette dumt på digitale eksamener). Det må vurderes i det videre arbeidet om en slik funksjonalitet skal kunne utvikles inn under Fagpersonweb. Løsningen er en slags hybrid mellom oppmøteregistrering og sensurregistrering. Det er ønskelig at løsningen skal kunne registrere oppmøte med kortleser samt manuelt. I tillegg er det ønskelig at eksamensvaktene skal kunne registrerte Ikke møtt og Trekk under eksamen. Eksamensvaktene bør ha begrenset innsyn i applikasjonen, styrt av egen rolle. Innlogging løses med ID-porten. (FPW-453) Merknad: Dette er også på agendaen til ekspergruppa for digital eksamen. |
FPW-453 |
13.01.2017 | A |
Enklere løsning for å velge e-postmottakere fra en studentliste Diskutert i møtet i fagpersonwebgruppa 13.1.2017. Det er ønske om å styre epostmottakere via avkrysningsbokser på studentfanene, slik man gjorde i den gamle applikasjonen. Bare studenter som er krysset av, kommer da med i epostmottakerlista. Slik vi har implementert studentfanen, bør denne funksjonaliteten også gjelde for skriv ut-funksjonaliteten og excel-eksporten på emne- og studieprogramsiden. |
FPW-960 | |
08.09.2017 | A |
Overgangslenker til Tableau på relevante steder i applikasjonen Spilt inn på møte i prosjektgruppa 8.9.2017. Ønsker også single sign-on med Tableau. Må utredes hvilke tableau-rapporter som er aktuelle og hvordan lenke til dem. |
FPW-1352 | |
08.09.2017 | A |
Visning av studentnumre i Fagpersonweb Spilt inn på møte i prosjektgruppa for ny Fagpersonweb 8.9.2017. Ønsker å se studentnummer:
|
FPW-1350 | |
16.05.2018 | A | UiS |
Oppmøteregistrering: Ønske om en tydeligere visuell og tilbakemelding og et lydsignal som indikerer vellykket eller mislykket oppmøteregistrering Når studenter registrerer seg selv via skanning av kort/studentbevisapp, så hadde det vært ønskelig å velge et annet bilde i FagpersonWeb som viser hvem som registrerer seg. Det bildet som er i dag passer godt dersom noen administrative foretar selve registreringen og sjekker meldingen på skjermen, men det er ganske vanskelig å tolke den teksten som kommer opp på skjermen av studentene når han skanner kortet. Hadde det vært mulig at der eksempelvis kom opp en stor 👍 i grønn farge og at navnet på studenten stod under i tydelig skrift. Dersom registreringen ikke ble godkjent kom det en stor rød 👎med beskjed om at de må kontakte 2 faglærer/saksbehandler for manuell registrering? I dag så er det skanneren også som piper/lager lyd og det er samme lyd om registreringen blir godkjent eller ei. Hadde det vært mulig at PC/nettbrett kunne gi lyd og at det var forskjell på lyd for godkjent og lyd for ikke godkjent registrering? |
FPW-1409, RT239221 |
09.07.2015 | B |
Single sign-on med EpN Del av et tidligere ønske der første del besto i å få en smidig overgang fra Fagpersonweb til EpN. Det første er løst med en lenke i menyen. Vi mangler imidlertid single-signon-løsning mellom de to applikasjonene. Merknad: Denne saken er satt på vent foreløpig, fordi EpN bare har Feide-innlogging, mens Fagpersonweb har både Feide og ID-porten. |
FPW-1077 | |
08.09.2017 | B | UiB |
Digital signatur på resultater overført fra Fagpersonweb Fra møte i prosjektgruppa 8.9.2017: UiB var opptatt av at sensur som kommer fra Fagpersonweb må kunne arkiveres. Dette er enkeltvedtak, og derfor arkivverdig. Per i dag har vi ingen overføring av dataene til arkiv. Dataene som overføres til vurderingsprotokollen er heller ikke signert. I Inspera kan man ta ut signert protokoll direkte fra eksamenssystemet, som kan gå til arkiv. Det er derfor behov for å kunne overføre digital signatur sammen med sensuren. Inntil overført sensur kan overføres direkte til digitalt arkiv, er det også behov for å kunne ta ut en rapport med protokollførte resultater, der også digital signatur fremgår. Det er også behov for en tilsvarende signert rapport for sensurklager. DigEks tjenesten for sensur må utvides med felt for å sende inn digital signatur Det må legges til felter for lagring av digital signatur på vurderingsmelding og i protokoll Sensurprotokoll fra FS-klienten må vise frem digital signatur. Endringsønsket er også meldt inn og løftet fram på nytt av VID i RT335648, med et tilleggsønske om å opprette en epost-varsling til saksbehandler når fagperson har godkjent resultatene. Dette siste tillegget er det ikke tatt stilling til. |
(VID: RT335648) |
16.01.2017 | B | VID |
Tilgang via stedroller Det er ønske om samme funksjonalitet med «tilgang til alt» som gis ved stedrolle på institusjonsnivå, også for stedroller på lavere nivåer, men da avgrenset til emner, studieprogrammer og studenter knyttet til rollens sted. (FPW-973, RT212513) |
FPW-973, RT212513 |
20.03.2017 | B |
Mulighet for å endre på en begrunnelse som er registrert i Fagpersonweb, men ikke kunngjort for studenten ennå Spilt inn på møte i prosjektgruppa 20. mars 2017. |
FPW-1288 | |
20.03.2017 | B | UiB |
Hente timeplaner fra TP på emnesiden Ønsket av UiB. Diskutert på møte i fagpersonwebgruppa 20.3.2017. |
FPW-1262, RT215763 |
29.06.2017 | B | UiS |
Utskriftsvennlig kvittering for gjennomført sensur Etter at sensur er ført og en står på Kvitteringssiden. Mulighet for å ta en utskrift av karakterene som er ført ønskes med en tilsvarende funksjon (knapp med «Skriv ut»). Utfyllende informasjon fra UiS: «Tilsvarende med det andre ønsket, så kan vi nok oppleve at sensor ønsker en kvittering på de karakterer som han har registrert før det overføres til FS. Tanken var her å kunne skrive ut en liste/lagre som pdf, evt. mulighet for sensor til å få tilsendt protokoll-listen på epost slik at han kan ha en "kvittering" på det som han har levert. Skulle sensor i ettertid mene at karakterene som ligger i protokoll ikke stemmer overens med det han registrerte har han mulighet til å sjekke mot denne kvitteringen...» |
FPW-1198 |
01.08.2017 | B |
Markere karakterer som er endret etter klage i sensurmodulen På kvitteringssiden i sensurmodulen viser vi nå fram karakterer som er protokollført. Her vises alltid gjeldende karakter for denne eksamenen, det vil si at om en karakter er endret etter klage, er det denne vi viser, ikke den sensor har ført inn. Sensorer ønsker å følge med på om noen av deres karakterer har blitt endret i etterkant. |
FPW-1212 | |
08.09.2017 | B |
Sende e-post med vedlegg Spilt inn på møte i prosjektgruppa 8.9.2017 |
FPW-1351 | |
13.09.2017 | B | UiA |
Studentsiden – Fanen Oppmøte: Vise merknader fra oppmøteregistreringen på studentsiden Ved registrering av oppmøte i Fagpersonweb, gjør foreleser notater pr student (merknad) dersom studenten kommer seint eller går tidlig. Denne merknaden vises i dag kun der merknaden registreres i FPW, samt i bilde «Oppmøte på undervisning», og må tas ut av en FS-bruker. Det er ønskelig at fagperson/foreleser selv ser denne i oppmøteoversikten i Fagpersonweb. |
FPW-1413, RT236075 |
24.11.2017 | B | NMBU |
Sensurimport basert på andre identifikatorer enn navn og kandidatnummer Opplasting av sensur (Jira: FPW-1071) er en av de mest arbeidsbesparende delene i det nye fagpersonweb. Dette fungerer som beskrevet i JIRA-saken, men løser dessverre ikke arbeidsoppgaven til sensorene. Arbeidsflyten vil oftest være slik: Sensor har gitt karakterer i ett eksternt program (Canvas, wiseflow, Blackboard osv) som sensor ønsker å få lastet opp. Student har da gjerne en annen ID enn kandidatnummer (brukernavn, Feide-id (brukernavn@institusjon.no), e-postadresse, studentnr). Sensor(er) har kalkulert ferdige karakterer i ett regneark og vil laste opp disse. (FPW-1405, RT236831) |
FPW-1405, RT236831 |
17.09.2017 | B | UiB |
Delvis digital signatur Ønsket av UiB: Sensorer som av en eller annen grunn ikke kan logge seg inn i Fagpersonweb, må også kunne signere sensuren. |
FPW-1323 |
28.09.2017 | B | OsloMet |
Fjerne undervisningsaktivitetskoder |
FPW-1012, RT215721 |
20.02.2018 | B | OsloMet |
Mulighet for å redigere kontaktinformasjonen i bunnteksten Vi ønsker muligheten til å skjule e-postadressen fra bunntekst på Fagpersonweb, eventuelt muligheten til å legge til en kort tekst slik man kan i StudentWeb. OsloMet ønsker mulighet for å fjerne e-post fra bunnteksten i Fagpersonweb, evt legge til egen informasjon. Per i dag står fs-hjelp@hioa.no som kontaktadresse nederst på siden i Fagpersonweb. Denne hentes fra systemverdiene i FS og kan dermed ikke endres/fjernes uten at det får konsekvenser for andre systemer. 4 På OsloMet skal fagpersoner kontakte studieadministrasjonen på sitt fakultetet for spørsmål om fagpersonweb. Vi opplever nå at mange kontakter oss direkte, og at vi dermed må videresende henvendelsen med det det medfører av forlenget saksbehandlingstid og opplevelse av dårlig service. Vi ønsker derfor muligheten for å skjule denne e-postadressen, eventuelt muligheten til å legge til en kort tekst (for eksempel: Har du spørsmål ta kontakt med studieadministrasjonen på din enhet) slik man kan i StudentWeb. Løsningsforslag fra innmelder: Skjule e-postadressen fra bunntekst på Fagpersonweb, eventuelt muligheten til å legge til en kort tekst slik man kan i StudentWeb. |
FPW-1459, RT246073 |
B | UiS |
Varsel til sensor om manglende godkjenning av underliggende obligatoriske aktiviteter Problemet vi opplever i dag ved føring av sensur direkte i FS er at mange "glemmer" å registrere godkjent/ikke godkjent på de obligatoriske øvingene. Dette kan være fordi alle kandidatene har fått det godkjent, eller av andre årsaker. Dersom obligatoriske øvinger ikke registreres og sensur på emnet overføres til protokoll, slettes i dag disse obligatoriske øvingene. Dette skaper igjen problemer med oppmelding til kontinuasjonseksamen da studentene ikke får til å melde seg opp uten godkjente obligatoriske øvinger. Dersom det går så lagt at en prøver å registrere sensur på eksamen i emnet uten at sensur på obligatoriske øvinger er registrert, kunne det kanskje kommet et varsel om dette (som beskrevet tidligere)? |
Nye og ikke-prioriterte ønsker
Dato | Inst. | Beskrivelse | Referanse | Status | |
---|---|---|---|---|---|
20.01.2020 | NMBU |
Overgangsknapp til sensurering/godkjenning av oblig på emnesiden Vi foreslår at det på emnesiden legges inn en 2 actionknapper (hvis man har tilgang til de) for «sensur» og «godkjenning av oblig aktiviteter» Det kunne også vært aktuelt å knytte det til fanen vurdering. |
RT371180 | ||
04.04.2018 | VID |
Fagpersoner ønsker også å få opplysninger om antall studenter som ikke tok eksamen av ulike årsaker Løsningsforslag
Vurdering av konsekvenser
|
RT249631 | Ikke behandlet | |
13.04.2018 | UiS |
Vise fremtidige terminer på emnesiden Begrunnelse
Beskrivelse av problemstilling
Løsningsforslag
Kost/nyttevurdering for egen institusjon
|
FPW-1431, RT241370, RT259318, RT261603, RT329090, RT329179 RT329603, RT394398 | Ikke behandlet | |
24.08.2018 | UiS |
Enklere administrering av oppmøteregistrering i Fagpersonweb Begrunnelse
Beskrivelse av problemstilling
Løsningsforslag
Vurdering av konsekvenser
|
RT322857 | Ikke behandlet | |
04.09.2018 | USN |
Visning av akseptanser i Fagpersonweb Begrunnelse Akseptansetyper brukes for å innhente studentenes aktive samtykke. Det er behov for å gjøre resultatet av innhentingen letter tilgjengelig. Vurdering av juridiske forhold og henvisning til sentrale og lokale regler |
RT323463 | Ikke behandlet | |
10.09.2018 | UiS |
Merknadstekst for begrunnelse Vi har delvis åpnet for å gi begrunnelser på sensur gjennom Fagpersoner. Et ønske som har kommet opp er at ved opplasting av en PDF-fil å kunne legge ved en liten kommentar til filen en laster opp. Vil det være mulig å få til? |
RT323793 | Ikke behandlet | |
24.10.2018 | NORD |
Klasselister uten bilde Vi ønsker oss en mulighet for å kjøre klasselister/kullister i Fagpersonweb uten at bildet kommer med. |
RT326580 | Ikke behandlet | |
09.11.2018 | UiS |
Utveksling av info om fagperson All relevant informasjon som vi ønsker å registrere i FS-UiS ligger i FS-UiA (fødselsnr, adresser, bankkontonr m.m.). For studenter som har vært på utveksling så er det mulig med resultatutveksling mellom institusjonene. Er det en mulighet at fagperson (på samme måte som ved resultatutveksling) selv kunne initiert overføring av relevant persondata fra FS-UiA til FS-UiS via Fagpersonweb? Det ville være tidsbesparende både for institusjonene og fagpersonen selv hvis dette hadde vært en mulighet. |
RT327583 | Ikke behandlet | |
23.11.2018 | NMBU, NORD, UiS |
Registrering av Ikke møtt i sensurmodulen I prosessen med å innføre sensur i Fagpersonweb vil det virke veldig klønete om fagpersonen må sende inn protokoll for å få registrert «ikke møtt» på de som skal ha denne status. Vi tror også at mange da vil feilaktig gi kandidatene F som gir uønskede følger (for eksempel tilgang til konte). Selv om vi prinsipielt kan se at dette burde vært registrert i forkant av sensurering er det i praksis ikke tilfelle. I veldig mange emner, spesielt mappeeksamen/langsgående vurdering/muntlig, vil det aldri bli registrert «ikke møtt» før ved endelig sensur. Da gjerne i betydningen «ikke levert». Fagpersonen vil også være den som i praksis har kontrollen på dette. Særlig i mindre emner. Vi mener derfor at for sikre god datakvalitet og effektiv saksbehandling må man åpne for at Fagpersonen kan registrere «ikke møtt». Løsningsforslag Det innføres en kolonne i sensur i Fagpersonweb der man kan hake av «ikke møtt». Gjerne med ett modulvalg eller felt i vurderingskombinasjonen om man skal tillate å registrere «ikke møtt» i fagpersonweb. Det kan også vurderes om dette burde styres som ett valg på vurderingsformen (bilde: vurderingsform) fordi man kanskje ønsker å gi mulighet for å registrere «ikke møtt» på hjemmeeksamen, men ikke på skriftlig eksamen. Kost/nyttevurdering for egen institusjon Dette vil fjerne behovet for at fagpersoner sender inn protokoll til eksamenskontoret. Det vil være en stor effektivitetsforbedring. Fra UiS 22.05.2019: Ved eksamen som ikke blir avholdt på campus/levert direkte til sensor, så vil ikke administrasjonen vite hvem som har ikke møtt/evt. trekk under eksamen. I Fagpersonweb i dag så må Sensor la ikke møtt/Trekk under stå åpent, og så må administrasjonen registrere inn ikke møtt/Trekk under i FS. Dette er ikke helt enkelt å fange opp siden det er sensor som har denne informasjonen. Fra NORD 12.06.2019: Vi har noen utfordringer ved sensurering i Fagpersonweb og de som ikke har levert/ikke møtt. Vi er klar over muligheten med å sette ikke møtt i sensurregistreringa i FS osv . men vi ønsker oss en mulighet for at sensor kan sette ikke levert. |
RT328452, RT346826, RT373060, RT343302 | Ikke behandlet | |
23.11.2018 | NMBU |
Ny transaksjonslogg for Fagpersonweb Det vil være behov for å kunne "bevise" hva som har skjedd ved sensur både overfor klagenemder og riksrevisjonen. Beskrivelse av problemstilling Ved innføring av mer kritisk funksjonalitet (sensur etc) på Fagpersonweb ser vi at vil oppstå behov for en transaksjonslogg for Fagpersonweb. Løsningsforslag Det opprettes en transaksjonslogg for Fagpersonweb på samme måte som for studentweb og søknadsweb. Kost/nyttevurdering for egen institusjon Dette vil gi enklere og sikrere sporbarhet for kritiske oppgaver. Vurdering av juridiske forhold og henvisning til sentrale og lokale regler Vi antar at riksrevisjonens har krav om signering og behandling av sensur ble utredet når fagpersonweb skulle tas i bruk til sensur. Dog ser vi at sporbarhet er ett viktig prinsipp som bør være på plass for kritiske oppgaver. |
RT328479 | Ikke behandlet | |
01.02.2019 | HiØ |
Ønske om markering av obligatorisk aktivitet der godkjenningsjobben er ferdig Vi har mange fagansatte som har veldig mange obligatoriske aktiviteter på sin liste og det blir for uoversiktlig og vanskelig å se hvilke jobber man er ferdig med og hvilke som gjenstår. Saken gjelder oversikten i Fagpersonweb over alle obligatoriske aktiviteter som den fagansatte skal vurdere. Løsningsforslag Dette kan gjøres sikkert gjøres på mange måter, men kunne det f.eks kommet opp en grønn hake ved siden av "Godkjenn obligatorisk aktivitet"-knappen der godkjenningen er klar? |
RT332685 | Ikke behandlet | |
24.04.2019 | UiS |
Skjule studenter med tidligere gyldig godkjenning av oblig I Fagpersonweb under meny Godkjenning av obligatoriske aktiviteter så vises i dag en merknad på de studenter som har gyldig godkjenning fra tidligere. Vi har et ønske om at det er mulig å skjule disse studentene fra visningen . Vi ønsker altså en knapp for «Skjul studenter med tidligere gyldig godkjenning». Vi har også et ønske om at denne er default markert, men at den kan tas bort slik at dersom noen av disse studentene tar obligatoriske aktiviteter på ny, så kan markeringen tas bort og godkjenningen kan registreres. |
RT340528 | Ikke behandlet | |
14.05.2019 | HVL |
Vise tidligere godkjenning av oblig i excel-lister Faglærer har behov for å vite hvem som har godkjent krav fra før, og dermed skal bli stående tomme, og hvem som ev. bare ikke har levert og skal markeres med «Ikke godkjent». I dag må de kryssjekke mot oversikten i selve godkjenningsbildet og oppdatere excellisten selv, men på store emner med flere 100 kandidater er det lett å bomme og det hadde derfor vært veldig praktisk om den tidligere godkjenning også kunne fremkommet på excellisten når man lastet den ned, som en form for merknad. |
RT342490 | Ikke behandlet | |
14.05.2019 | NORD |
Filtrere visning av oblig på Campus I Fagpersonweb er det av og til litt utfordrende å få delt opp store emner på ulike faglærere når de skal godkjenne oblig. aktivitet, vi bruker undervisningsaktivitet en del men ikke på alt. |
RT342504 | Ikke behandlet | |
04.06.2019 | UiA |
Forbedre formuleringen «Marker ikke-godkjente for vurdering» ved godkjenning av oblig Vi lurer litt på om teksten «Marker ikke-godkjente for vurdering» er noe som vil frambringe spørsmål fra faglærere – selv om man åpenbart ser hva som skjer når man trykker på knappen. Men vi kunne gjerne tenke oss at teksten ble endret til «Sett Godkjent for studenter uten resultat» eller noe i den retning. |
RT344590 | Ikke behandlet | |
12.06.2019 | NORD |
Kan vi få et slags symbol i oblig. aktivitet og sensurregistreringa som angir at sensur er fullført på den aktiviteten/enheten, at det kommer en grønn hake bak obligatoriske aktiviteter/vurderingsenheter som sensor er ferdig med for inneværende semester.. |
RT346826 | ||
25.05.2019 | UiS |
Redusere antall varsel for sensor i flere kommisjoner på samme emne Dersom sensor går inn i Fagpersonweb og ligger som sensor i flere kommisjoner på samme emne, så kan det på forsiden se ut som det er en feil i Fagpersonweb med at samme tekst kommer to eller flere ganger |
RT343707 | Ikke behandlet | |
Ønske fra ekspertgruppa for digital vurdering: Varsel til sensor om at de kan logge seg inn i Fagpersonweb for å registrere sensuren Problemstilling rundt varsling av eksterne sensorer, som er en problemstilling som må løses på institusjonene. Et ønske: «I dag blir det (frå WISEflow) sendt ut automatiske epostar til alle sensorar på eit emne, med brukarrettleiingar, innloggingslenke o.l. Kan det ikkje være mogeleg også med slike automatiske meldingar frå FagpersonWeb, eller må dette alltid sendast manuelt? Problemstillinga gjeld for så vidt også interne sensorar som må bli varsla om at det er klart for sensurregistrering i emne slik og slik- og kvar dei skal gjere det.» |
Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | ||||
Ønske om at det ikke skal være mulig å skanne studentkort etter at applikasjonen har timet ut De er i all hovedsak fornøyd, men de har hatt litt problemer med tilfeller av studenter som har kommet seint og registrert oppmøte i Fagpersonweb via Strekkodeleser. Det kommer ikke klart varsel dersom tid har ført til at Fagpersonweb har gitt timeout. Det er ønskelig med klarere varsel om utlogging og beskjed om at Faglærer må logge inn igjen for at registrering skal kunne gjennomføres. Tilbakemeldingen er at Oppmøteregistreringen piper og studenter tror de har blitt registrert, men i ettertid viser det seg at de ikke har blitt registrert siden inaktivitet har ført til utlogging. Hadde det også vært mulig med en annen pipelyd ved registrering dersom Fagperson har logget ut? |
Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | ||||
03.10.2016 | UiS |
Digitalisering av sensorbrev Saken ligger hos ekspertgruppa for digital vurdering. |
FPW-991, RT207337 | Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | |
12.01.2017 | NORD |
Campus i Fagpersonweb «Da ønsker vi oss at campus vises som mulig filter i fagpersonweb og i Studentweb på undervisning/vurdering og i emnelistene.» |
FPW-691, RT212275 | Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | |
13.01.2017 |
Mulighet til å sende e-post direkte fra oppmøtefanen på emnesiden For å kunne varsle studenter om at de har for lavt oppmøte ... Spilt inn på prosjektgruppemøte 13.1.2017 |
FPW-962 | Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | ||
05.01.2017 | OsloMet |
Mulighet til å velge hvor sent en student kan møte for å få godkjent oppmøte Hva regnes som riktig oppmøte? I vårt system kan man sette parametre på når et oppmøte regnes som godkjent- eksempelvis fra 5 min før timens start til 10 min etter timens start. Er det tenkt noe rundt dette? Eller er oppmøte oppmøte, selv om det er registrert 5 min før aktiviteten slutter? |
FPW-941 | Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | |
23.02.2017 | OsloMet | Mulighet for å sortere studentlister | FPW-1015, RT215721 | Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | |
23.02.2017 | OsloMet |
Favorittmarkere emner for visning på forsida Det er et ønske om å kunne "stjernemerke" emner som vises i emnelisten på forsiden selv om de ikke undervises inneværende semester. Dette er for at man enkelt skal ha tilgang til emner som har konteeksamen inneværende semester og dermed ikke har undervisning samt at programkoordinatorer ønsker enkel tilgang til sine emner uavhengig av semester. |
FPW-1013, RT215721 | Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | |
20.03.2017 |
Vise sensorveiledning i Fagpersonweb Denne saken går også i ekspertgruppe for Studentweb (parkert der inntil videre), og ekspertgruppe for digital vurdering, i tillegg til at den er prioritert opp av planleggingsgruppa. |
FPW-1289 | Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | ||
29.08.2017 | HiMolde |
Ønske om å kunne styre hvilke sensorer som får mulighet til å registrere sensur på vegne av hele kommisjonen Når det gjelder muligheten av at en sensor registrerer sensur på vegne av hele kommisjonen synes vi det er greit dersom hver institusjon får muligheten av å slå av og på dette for hver kommisjon. Defaultverdi bør da kunne være at hver sensor må registrere sine egne karakterer. Dette mener vi også vil øke datakvaliteten og være med på å hindre feilregistrering. |
FPW-1340, RT235070 | Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | |
29.08.2017 | HiMolde |
Skjule medsensorers karakterer frem til medsensoren har godkjent sin sensur Ønsket er å harmonere løsningen med eksamenssystemenes sensurløsninger. Det vil innebære å innføre et ekstra steg i prosessen for samsensur. Etter at karakteren er ført, trykker sensor da videre, og får spørsmål om de innførte karakterene skal godkjennes. Hvis ja, går han videre til neste steg, der medsensors karakterer blir synlige, dersom hun også har godkjent sine karakterer. Så forløper prosessen som før. |
FPW-1344, RT235070 | Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | |
07.09.2017 | Mulighet for å hente ferdig signert sensur som sensor har glemt å overføre, til FS | FPW-1322 | Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | ||
08.09.2017 | UiB |
Mulighet til å sortere/filtrere på obligregistreringssiden Spilt inn på møte i prosjektgruppa 8.9.2017 Tilsvarende som på emnesiden
Fra UiB: Jeg har også fått tilbakemelding på det burde være mulig å sortere listen over studenter når man skal registrere godkjenningene i Fagpersonweb (fornavn/etternavn/studieprogram/undervisningsparti osv.). Nå er listen sortert på fornavn. I de fleste andre lister fra FS er studentene sortert på etternavn. Listen 5 over studenter på emnesiden i Fagpersonweb er også sortert på etternavn. Inntil vi (forhåpentligvis) får mulighet til å sortere denne listen bør den være sortert på etternavn slik at den samsvarer med default sortering på andre studentlister. |
Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | ||
08.09.2017 |
Informasjon i FS om hvem som har overført sensuren Fra prosjektgruppa 8.9.2017 Relatert til denne problemstillingen ble det trukket frem at det i dag ikke er mulig i logger eller i database å se hverken hvilket sensursystem som er benyttet, hvem som har overført, eller hvem som har ført sensuren. Fagpersonweb-delen av dette er ikke så ressurskrevende, men det må også gjøres en del i webservicen og i FSklienten for å få det på plass. Merknad: Dette jobbes det med i ekspertgruppa for digital vurdering. |
Behandlet av prosjektgruppe for ny Fagpersonweb: Ikke prioritert | |||
13.09.2017 | UiA |
Filtrering på klasse på emnesiden, fanen studenter Noen av våre kull er inndelt i klasser (fx bachelor sykepleie). Å hente opp studentoversikt for enkeltklasser for «Mine emner», er etterspurt fra våre fagpersoner. I arkfanen «Studenter», er det ikke mulig å sette filter på Klasse. Dette forutsetter bruk at undervisningsaktiviteter og gruppeinndeling hvor klasser er overført til partier. (FPW-1406, RT236069) |
FPW-1406, RT236069 | Behandlet ekspertgruppe for Fagpersonweb 25.06.2018: Ikke prioritert | |
23.10.2017 | UiS |
Emnesiden – Fanen Oppmøte: Visning av oppmøte per student I forhold til rapport FS474.007 Oppmøteoversikt - undervisning som det er mulig å ta ut i fra FS så har vi pr. i dag ikke en tilsvarende visning av liste fra Fagpersonweb. Dette betyr at de faglige må få listen fra FS dersom de ønsker det. |
FPW-1407, RT238063 | Behandlet ekspertgruppe for Fagpersonweb 25.06.2018: Ikke prioritert | |
30.11.2017 | HVL |
Oblig-registrering for studenter som har trukket seg fra eksamen Vi ønsker en tilsvarende funksjonalitet i Fagpersonweb som den som finnes i bildet Godkjenning av obligatorisk aktivitet i FS-klienten, nemlig at en kan velge å få frem studenter som har trukket seg fra eksamen og evt. legge inn godkjenning på disse også. |
FS-18-042-8 | Behandlet ekspertgruppe for Fagpersonweb 25.06.2018: Ikke prioritert | |
20.02.2018 | OsloMet |
Bruke mobiltelefonens kamera til å registrere oppmøte Merknad: Utviklerne har estimert denne saken til ca. 4 ukesverk. |
Behandlet ekspertgruppe for Fagpersonweb 25.06.2018: Ikke prioritert | ||
26.02.2018 | NMBU |
Vise antall kandidater med hver målform Det er et ønske fra fagpersoner om å se hvor mange som skal ha eksamensoppgave på hvert språk. Dette for å slippe å lage oppgaver på en målform som ingen benytter seg av. Fagpersonene skal levere riktig antall eksamensoppgaver på riktig språk til eksamenskontoret. Da trenger de å vite antallet per språk. |
RT246732 | Behandlet ekspertgruppe for Fagpersonweb 25.06.2018: Ikke prioritert | |
08.03.2018 | UiS |
Lenker til ekstern eksamen/sensurystem Ser at under Sensuroppdrag så er ikke lenken til Inspera klikkbar. Er det mulig å få inn klikkbar lenke herfra også? Samme også under Min profil, Roller og Sensur. Her står heller ikke Digitalt sensursystem med klikkbar lenke. |
FPW-1474, RT246371 | Behandlet ekspertgruppe for Fagpersonweb 25.06.2018: Ikke prioritert | |
10.20.2020 | UiS |
Feltet Studieretning bør også komme med i uttrekket til Excel Fagansvarlig ønsker informasjon om studentens studieretning i Excellisten. |
RT354760 | Ikke behandlet | |
15.05.2020 | Nord |
Faglærere som står som emneansvarlige (rolle på emnenivå), men som primært underviser for en aktivitet (ett studiested). Siden de har en rolle på høyere nivå får de opp samtlige studenter som er vurderingsmeldt, selv om de akkurat nå kun ønsker å registrere sensur for en aktivitet. Her ønsker vi gjerne at det kommer en filtreringsmulighet basert på aktivitet (subsidiært campus). |
RT388676 NTS: samme ønske som d. 12.01.17? |
||
12.05.20 | UiS | Visning av vurderingsmeldte under emnet. Problematisk at en faglærer som er sensor se hvem som er meldt opp i emnet og dermed hvem som skal ta eksamen. Løsningsforslag: Kunne det vært en mulighet at dersom en person er opprettet som sensor i et emne, så vises ikke hvem som er meldt opp til vurdering i emnet dersom kandidatene skal være anonym (dvs. det står "J" i feltet "Kandidatnr:" for enheten i Vurderingsenhet samlebilde)? Annet alternativ er at dersom det er eksempelvis færre en 5 studenter så vises ikke informasjon om hvem som er meldt opp til vurdering. |
RT388197 | ||
07.01.21 | NiH | Det er ønske fra fagansvarlige å få frem studieretning på studente, på emne og studieprogram | RT412062 |