Program
Dag 1
10:30-11:30 Kaffe, registrering og mingling
11:30-12:30 Lunsj
12:30-12:45 Velkommen v/Jøran Indseth
12:45-13:00 Status for FS-moderniseringen v/Jøran Indseth
-
Hva har vi lagd det siste året?
-
Hva er neste?
13:00-13:15 Sammenslåing av produktområdene FS og Opptak v/Camilla Haugland
-
Bakgrunn og videre planer
13:15-13:45 Pause
13:45-14:45 Kartlegging av studieadministrative prosesser (PDF) v/Tonje Skeie Bakke
-
Status
-
Praktisk øvelse
14:45-15:00 Pause
15:00-15:45 To nye brukerflater to rule them all
-
For studenten, søkeren og de som bare har resultater
v/Karl Yngve Lervåg -
Administrasjon (PDF) v/ Anette Wigaard
15:45-16:00 Pause
16:00-17:00 Samarbeid Sikt og sektor
-
Slik ser samstyringsmodellen vår ut nå v/Maria Kumle
-
Prosjektene
-
FS-moderniseringa
-
Andre finansieringskilder
-
Etablering av produktrådet v/Espen Dybwad Kristensen (UiT)
-
Kontinuerlig produktutvikling
-
Målstyring
-
Årsmål, tertialmål og styringsstrukturen
-
Domenegrupper
-
Ad hoc grupper / faste ekspertgrupper – ja takk, begge deler
19:00 Middag
Dag 2
09:00-09:30 Ny studentbevisapp (PDF) v/Valentin Rey Rosell og Karen Sikkeland
-
Bakgrunn og historikk
-
Demo (MOV)
-
Tidslinje og videre planer
09:30-10:15 Nye nasjonale registre - og noen gamle (PDF) v/Geir Vangen og Mathias Hjertholm
-
Utdanningsregister
-
...og noen andre...
10:15-10:30 Pause
10:30-11:30 API først (PDF) v/Kjetil Røse Høybråten og Alf Børge Lervåg
-
Hvorfor og hvordan
-
Praktisk API-design-øvelse
11:30-12:30 Lunsj
12:30-13:00 Lånekassen presenterer v/Ingjerd Indahl
-
nye fleksible låneordningen
-
Hva, hvorfor, når...
13:00-13:30 Informasjon fra FS brukerstøtte
-
Årshjul for drift av FS
-
Pålogging til ny, skybasert FS-klient
13:30-13:40 Pause
13:40-14:00 Åpen mikrofon
-
Mulighet til å stille spørsmål fra salen
14:00-14:15 Oppsummering v/Maria Kumle
Praktisk informasjon
- På dag 2 har vi en bolk med åpen mic. Her kan du ta ordet "på sparket" og/eller du kan sende inn spørsmål på forhånd hvis du tror det trengs forberedelse fra vår side. Send i så fall til den adressen du pleier å sende supportsaker. Merk saken med FS-kontaktforum.
- Påmelding: sendt ut og påmelding er ferdig
- Kostnader: Sikt dekker konferanseutgifter begge dager og middag dag 1 for FS-kontaktpersonen. Deltageren dekker reise og ev. hotellrom selv. Deltagerne som har haket av i påmeldingsskjemaet om at de ønsker å bo på Clarion Hotel The Hub, trenger ikke booke på The Hub selv, da Sikt reserverer rom for disse deltagerne.
- Evalueringsskjema er blitt sendt ut til via direkte e-post til alle deltagerne med frist 31.01 kl. 16.00